

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Autor: Sorin Gheorghiu
Indiferent de dimensiunea afacerii, nu ar trebui să pierdeți din vedere participarea la târgurile și expozițiile organizate în domeniul dumneavoastră de activitate. Fie că participați în calitate de expozant, cu stand propriu, fie că participați în calitate de vizitator, o manifestare expozițională oferă prilejul de a vă întâlni față în față, într-un contact direct și nemijlocit cu furnizori sau clienți, după caz.
Participarea în cadrul unui târg vă conferă, totodată, o vizibilitate directă pe segmentul respectiv și un plus de imagine, mai ales în cazul participării constante, la mai multe ediții. Acest lucru denotă seriozitate, faptul că abordați businessul în mod profesionist și că tratați cu respect segmentul de furnizori și clienți pe care v-ați specializat.
Este, de asemenea, un minunat prilej de networking în branșă, pornind de la simpla vecinătate a standurilor pe parcursul a câtorva zile de expunere și continuând cu manifestările conexe organizate uzual în cadrul târgurilor, precum seminarii, workshopuri și cocktailuri oficiale.
În același timp, participând ca expozant, aveți posibilitatea de a prezenta produse în premieră și puteți surprinde în mod direct reacția vizitatorilor ca potențiali clienți.
Chiar și dacă nu participați ca expozant, ci doar ca vizitator, nu duceți lipsă de beneficii: puteți vedea cum se manifestă concurența, cu ce gamă de produse sau servicii iese pe piață, cu ce prețuri și cu ce pachete menite să confere o cotă de piață confortabilă.
Desigur, luarea unei decizii raționale de participare la un târg trebuie să se bazeze pe o serie de criterii analizate în prealabil: să fie în domeniul de activitate dorit, o verificare a istoricului – număr de ediții anterioare, număr mediu de vizitatori și tipologia acestora, anvergura manifestării (locală, regională, națională, internațională), evenimentele conexe realizate de organizatori, care prin atractivitate pot aduce un plus de vizitatori.
Indiferent de mărimea businessului dumneavoastră, veți acorda întotdeauna o grijă deosebită modului de amenajare a standului, precum și materialelor cu care vă prezentați. Acestea constituie cartea dumneavoastră de vizită și trebuie să creeze din start o impresie favorabilă.
În România există mai multe centre expoziționale și organizatori de târguri și expoziții, mai mari sau mai mici, ceea ce vă oferă posibilitatea de a vă promova în diferite regiuni și perioade ale anului.
De departe însă cel mai important centru expozițional și organizator este Romexpo.
Cu aproape 50 de ani de experiență și tradiție în organizarea manifestărilor expoziționale de anvergură internațională, poziționat strategic și cu o suprafață expozițională de 100.000 mp, 11 pavilioane expoziționale, 10 săli de conferințe și 2.000 locuri de parcare, Romexpo organizează, în parteneriat cu Camerele de Comerț și Industrie din România, o medie de 30-40 de târguri și expoziții anual. Membrii camerelor de comerț beneficiați de reduceri la tarifele de închiriere a suprafețelor expoziționale.
Dacă vă propuneți să participați chiar în această toamnă la un târg organizat de Romexpo, ca expozant sau chiar ca vizitator dornic de a vedea trendul pe segmentul dumneavoastră, trecem în revistă calendarul pentru a doua jumătate a anului:
12-15 sep. 2019: BIFE-SIM, târg internațional de mobilă, echipamente și accesorii. Website: www.bife-sim.ro.
12-15 sep. 2019: ANTIQUE MARKET III, târg de obiecte de artă și antichități. Website: www.antiquemarket.ro.
26-29 sep. 2019: COSMETICS BEAUTY HAIR, expoziție internațională de produse și echipamente pentru cosmetică, îngrijire corporală și coafură. Website: www.expocosmetics.ro.
26-29 sep. 2019: MODEXPO II, expoziție internațională de țesături textile, îmbrăcăminte, pielărie, blănărie, încălțăminte și marochinărie, accesorii. Website: www.modexpo.ro.
09-11 oct.: EXPO SHOP, expoziție de retail. Website: www.expo-shop.ro.
30 oct. – 03 nov. 2019: INDAGRA, târg internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei. Website: www.indagra.ro.
30 oct. – 03 nov. 2019: INDAGRA FOOD & CARNEXPO, târg internațional pentru industria alimentară. Website: www.indagra-food.ro.
30 oct. – 03 nov. 2019: EXPO DRINK, târg de vinuri, bere și alte băuturi alcoolice și non-alcoolice. Website: www.expodrink.ro.
30 oct. – 03 nov. 2019: PACK SHOW, expoziție pentru industria ambalajelor. Website: www.packshow.ro.
14-17 nov. 2019: TTR II, târgul de turism al României. Website: www.targuldeturism.ro.
05-07 dec. 2019: DENTA II, expoziție internațională de produse și echipamente pentru medicină și tehnică dentară. Website: www.denta.ro.
06-08 dec. 2019: TÂRGUL CADOURILOR DE CRĂCIUN, târg de cadouri, decorațiuni și suveniruri. Website: www.expo-cadou.ro.
06-08 dec. 2019: ANTIQUE MARKET IV, târg de obiecte de artă și antichități. Website: www.antiquemarket.ro.
În articolele următoare, vom aborda și alte centre expoziționale din țară, din diferite regiuni, cu propriile calendare de deasfășurare.